Amazon, Apple, Facebook en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld. Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn, maar bijna iedereen heeft het fout, maar bijna iedereen heeft het fout.

Over De vier (Amazon, Apple, Facebook en Google) is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven: over hun wonderlijke succes, hun immense invloed op de maatschappij en de groeiende gevaren die hun successen met zich meebrengen. Scott Galloway verdiepte zich in de macht en het fenomenale succes van De vier en schrijft er inzichtelijk over in zijn nieuwste boek.

In De Vier gaat Galloway op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen:

  • Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of te boycotten) zijn?
  • Waarom vergeeft de beurs ze zondes die andere bedrijven zouden verwoesten?
  • Is er, in hun race om als eerste het bedrijf te worden dat een biljoen dollar waard is, nog iemand die de strijd met ze kan aangaan?

Op zijn eigen unieke manier, die Galloway ook een van de meest gevierde business-professoren heeft gemaakt, deconstrueert hij de strategieën van De vier die schuilgaan onder het glanzende oppervlak. Hij laat zien hoe zij – met een niet te evenaren snelheid en bereik – onze fundamentele emotionele behoeftes manipuleren die ons al sinds de oertijd drijven. En hij onthult hoe je deze inzichten kunt toepassen voor de groei van je eigen bedrijf of carrière.

‘De vier voorzien ons in vier basisbehoeften: Google is God, Facebook is liefde, Amazon is consumptie en Apple is sex.’ – Scott Galloway

Of je nu de concurrentie met ze wilt aangaan, zaken met ze wilt doen of gewoon in de wereld wilt leven die zij domineren, je moet De vier begrijpen. En Galloway helpt je daarbij.

De vier ligt nu in Nederlandse vertaling in de winkel. Weet je graag al meer over de bijzondere wereld van De vier? Bekijk dan hier een filmpje waarin Galloway zijn theorie toelicht.
Het eerste hoofdstuk lees je alvast op Trends.be.

Lees méér van Standaard Uitgeverij