Razendsnelle twittervingers, openbare profielen en digitale voetafdrukken. Er gaat haast geen week voorbij of er komt wel een nieuw reputatieschandaal aan het licht dat pers, publiek en sociale media beroert. Van bekende figuren en leidinggevenden tot bedrijven en organisaties. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om in een reputatiestorm te belanden.

Denk aan de CEO van een wereldbedrijf die een stap opzij moet zetten omdat hij jaren geleden een relatie had met een medewerkster. Een burgemeester die de kop van Jut is omdat ze zich vroeger dan gepland een coronavaccin liet toedienen. Of een radiopresentator die door het stof moet omdat er pikante filmpjes van hem zijn uitgelekt.

In De reputatiecoach van Jeroen Wils leer je dat je reputatie niet maakbaar is, maar een gevolg van je gedrag. Hoe je je reputatie zuiver houdt? Door dicht te blijven bij wat je belangrijk vindt, door authentiek in het leven te staan en altijd te proberen integer te zijn.

De reputatiecoach geeft praktische tips voor al wie zorg wil dragen voor een zuivere reputatie. Verder vind je ook openhartige getuigenissen van bekende figuren, waaronder:

  • – Jef Neve (muzikant)
  • – Caroline Pauwels (rector VUB),
  • – Bart De Smet (bestuursvoorzitter Ageas)
  • – Dina Tersago (presentatrice) 
  • – Sammy Mahdi (staatssecretaris Asiel & Migratie) 
  • – Catherine De Bolle (directeur Europol)
  • – …

Meer info?

De reputatiecoach

De CEO van een wereldbedrijf die een stap opzij moet zetten omdat hij jaren geleden een relatie had met een medewerkster. Een burgemeester die de kop van Jut is omdat ze zich vroeger dan gepland een coronavaccin liet toedienen. Of een radiopresentator die door het stof moet omdat er pikante filmpjes van hem zijn uitgelekt. Er gaat haast geen week voorbij of er komt wel een nieuw reputatieschandaal aan het licht dat pers, publiek en sociale media beroert.   In De reputatiecoach leer je dat je reputatie niet maakbaar is, maar een gevolg is van je gedrag. Hoe je je reputatie zuiver ... lees meer houdt? Door dicht te blijven bij wat je belangrijk vindt, door authentiek in het leven te staan en altijd te proberen integer te zijn. Waarom slaagt de ene daar beter in dan de andere? Wie zich omringt met tegensprekers die hem/haar bij de les houden, heeft al een streepje voor. De reputatiecoach geeft praktische tips voor al wie zorg wil dragen voor een zuivere reputatie.

€ 29,99

Jeroen Wils

Jeroen Wils is al meer dan dertig jaar actief in de wereld van media en (crisis)-communicatie, was zeven jaar lang chef Nieuws bij VTM en is auteur van het boek Communiceren in tijden van crisis. Hij richtte het pr-bedrijf Bepublic Group op en bouwde dat de afgelopen tien jaar uit tot een van de grootste pr-bureaus van België. © Vicky Bogaert / The Untold