nieuws

Nieuw logo voor kinderboekenmerk Ballon

0

Na een nieuwe thuis (uitgeverij Ballon Media fuseerde met Standaard Uitgeverij in 2020), krijgt het kinderboekenmerk Ballon nu ook een nieuw logo. Een confettiballon die barst van kleuren, die vreugde brengt en die mee een feest maakt van de kindertijd.


  • Het ontwerp van het nieuwe logo is van de hand van Kris Demey, een gevestigde naam in de boekenwereld. Hij vertaalde de speelse, kleurrijke wereld van Ballon naar een nieuw logo dat de frisse, vernieuwende uitgaven van Ballon in de verf zet. Als het ware de kers op de taart van een modern uitgeefbeleid.

    Hiermee bevestigt Standaard Uitgeverij het vertrouwen in een sterk kinderboekenmerk dat klaar is voor de toekomst met als basis een rijk gevuld en bovenal internationaal verleden.

    Internationaal succes

    “De Ballon-boeken zijn de afgelopen dertig jaar in meer dan 70 talen vertaald en in meer dan 100 landen verkocht. Ze worden in eigen beheer en mét het Ballon-logo erop verkocht in België, Nederland, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Canada, Spanje en Latijns Amerika. Via exclusieve partnerships met bekende lokale uitgeverijen vind je het Ballon-logo ook vaak terug in Griekenland en Hongarije. Voorts verkopen we tientallen titels aan lokale uitgeverijen in andere Europese landen (met Duitsland als grootste groeimarkt de afgelopen jaren), in Rusland, Zuid-Afrika én China.” Aldus exportmanager Stijn Mertens.

    Gevestigde waarde met modern uitgeefbeleid

    Vele generaties baby’s, peuters en kleuters zijn opgegroeid met de kinderboeken van Ballon. We mikken met de Ballon-uitgaven op peuters, kleuters en kinderen van 0-7 jaar en willen hen, en hun ouders, stimuleren en ondersteunen bij elke stap van hun ontwikkeling. Of het nu om motorische of cognitieve vaardigheden gaat, het spelenderwijs ontdekken van de wereld en hun eigen creativiteit, of het creëren van mooie eerste boekherinneringen door de interactie met de (groot)ouders tijdens het lezen en spelen: Ballon geeft de kinderjaren (letterlijk) mee kleur.

    Minstens 90% van alle uitgaven van Ballon zijn in eigen huis bedacht en gemaakt. Maar ook het creatieve proces gebeurt met het venster op de wereld: vele uitgaven worden geïllustreerd door externe illustratoren die prachtig werk leverden voor grote internationale spelers als Usborne, Hachette Frankrijk en Simon & Schuester.

    Dat alles vertaalt zich in deze vijf assen van het uitgeefbeleid van het nieuwe Ballon:
    Spelen:
    spelend vaardigheden verder ontwikkelen voor de allerkleinsten.
    Kleuren, plakken en creëren:
    creativiteit bij jonge kinderen stimuleren om zelf te tekenen, te kleuren, te plakken en van daaruit een wereld te creëren.
    Ontdekken:
    kinderen gidsen in hun ontdekking van de wereld met boeken die open-minded en nieuwsgierige kinderen laten groeien.
    Spelend leren:
    lees-, schrijf-, rekenvaardigheden en logisch denken op een toegankelijke manier thuis verder inoefenen.
    Feesten:
    met de activity- en kartonboeken van Ballon wordt het aftellen naar feesten als Pasen, Sint en Kerst eens zo leuk.

    Het nieuwe speelse en verrassende Ballon-logo vat dit verhaal perfect samen. Op dat élan gaan we verder. Voor nog vele jaren in vele landen.

    Vanaf augustus in de winkels

    De eerste boeken met het nieuwe Ballon-logo liggen vanaf augustus in de (online) winkels:

    Op de hoogte

    Ontvang het laatste nieuws via onze nieuwsbrief