nieuws

Op een gezond 2019!

Nu de feestdagen voorbij zijn, is het tijd voor de goede voornemens. Om het nieuwe jaar gezond in te zetten, kan je ongetwijfeld extra inspiratie gebruiken. Gelukkig hebben we enkele boeken die daarbij kunnen helpen. Gezond of slank, of liever allebei? We hebben voor elk wat wils!

Gezond én slank

Waarom je het een goed idee is om dieet van Hilde Deweer uit 5 kg minder in 5 weken te volgen?

– Je valt in 5 weken ongeveer 5 kilo af, misschien zelfs iets meer, dankzij veel groenten
en weinig koolhydraten.
– Je krijgt écht eten (geen shakes of poeders) en je hebt geen honger. Je hoeft zelfs geen punten
of calorieën te tellen.
– De gerechten zijn lekker, eenvoudig en duidelijk uitgelegd. Daarenboven krijg je een uitgebreid
schema voor elke dag (met ontbijt, lunch en avondeten) met veel variatie en voldoende flexibiliteit.
– Inclusief handige boodschappenlijstjes!

Klinkt goed toch? Of ben je meer fan van het keto-dieet? In haar derde boek Het keto-dieet voor blijvend gewichtsverlies laat Slajerova zien dat iedereen zich deze ketogene levensstijl kan aanmeten. In de overzichtelijke inleiding beschrijft ze de drie fasen van het keto-dieet en helpt ze je door de eerste weken, wanneer je metabolisme meer vet dan koolhydraten verbrandt. Gelukkig gaat dit de hele dag door gepaard met lekker eten. Met meer dan 100 recepten: onbijt- en lunchgerechten, soepen en salades, hoofdmaaltijden én desserts. Eenvoudig, gevarieerd en vooral: heerlijk!

Nog meer inspiratie nodig? Ook de recepten in De slanke keuken zijn een zegen voor wie een gezond gewicht wil krijgen én houden. De regels zijn simpel: kies voor pure voeding en de juiste vetten, drink veel water en geniet van wat je eet! Dit boek maakt het je gemakkelijk met heerlijke ontbijtideeën, verrassende lunches, zalige tussendoortjes en dinersuggesties om duimen en vingers bij af te likken.

Voor gezonde darmen

Lynn De Merlier, de Vlaamse Michael Mosley, legt uit hoe onze darmen een invloed hebben op onze lichamelijke én mentale gezondheid. Maar het blijft niet bij theorie. Dankzij haar jarenlange ervaring met patiënten weet Lynn de theorie in de praktijk van alledag om te zetten. Goesting in gezondheidbevat tal van weetjes, tips, voedingsadviezen én meer dan 40 heerlijke, gemakkelijke recepten geschikt voor het hele gezin.

Ook Suzanne Perazzini is ervaringsdeskundige. Ze lijdt al haar hele leven aan het prikkelbaredarmsyndroom. Jarenlang liep ze van de ene dokter naar de andere zonder een oplossing te vinden, tot ze het LOW-FODMAPdieet ontdekte. Na een periode van intensieve research en uittesten heeft Suzanne nauwelijks nog PDS-klachten en begeleidt ze als gediplomeerd diëtiste en docente mensen met PDS. Om nog meer mensen te helpen schreef ze dit boek.

 

Op de vraag of gezond én lekker wel samengaan, kunnen we na het uitpluizen van de boeken in dit lijstje alleen maar volmondig ‘ja’ antwoorden!

Overzicht

Suzanne Perazzini

Het LOW-FODMAPdieet

Het is wetenschappelijk bewezen dat een LOW-FODMAPdieet - FODMAPs zijn voedingsstoffen (moleculen) die klachten zoals gasvorming, buikpijn, diarree en constipatie kunnen veroorzaken - de meeste patiënten met het prikkelbaredarmsyndroom (PDS, IBS) van hun klachten afhelpt. De auteur van dit boek, Suzanne Perazzini, lijdt al haar hele leven aan PDS. Jarenlang liep ze van de ene dokter naar de andere zonder een oplossing te vinden, tot ze het LOW-FODMAPdieet ontdekte. Na een periode van intensieve research en uittesten heeft Suzanne nauwelijks nog PDS-klachten en begeleidt ze als gediplomeerd diëtiste en docente mensen met PDS. Om nog meer mensen te helpen schreef ze dit boek.

In het eerste deel geeft Suzanne Perazzini uitleg over het prikkelbare- darmsyndroom en het LOW-FODMAPdieet. Het tweede deel is het exacte programma dat ze gebruikt. Het bevat dagelijkse maaltijdschema’s, meer dan 100 lekkere recepten, een weekoefening om je te helpen een evenwichtige leefwijze door te voeren en om het dieet in te passen in je dagelijks leven.

Het vergt enige inspanning om het LOW-FODMAPdieet onder de knie te krijgen, maar dit boek is je ideale leidraad.
Het resultaat zal verbluffend zijn: eten én leven wordt weer een plezier.

Leer met dit boek gezonde, FODMAP-arme voedingskeuzes maken, zoals:
• BANAANPANNENKOEKEN MET KANEELRICOTTA EN KIWI
• ZALM MET CITROEN-PETERSELIEKORST, PITTIGE RIJST EN BROCCOLI
• MET TONIJN GEVULDE PAPRIKA’S
• THAISE KIPBALLETJES
• RUNDERTACO’S MET SPINAZIE

Lees méér.

 

Op de hoogte

Ontvang het laatste nieuws via onze nieuwsbrief