lijst

Lees mee(r): hoe zorg je voor goede en blijvende routines?

Naast onze fysieke gezondheid kan ook onze mentale gezondheid de nodige aandacht gebruiken in deze bijzondere tijden. Het is volgens het Rode Kruis belangrijk om voor rust en routine te zorgen. Maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je nu voor écht goede gewoontes en misschien nog wel belangrijker: hoe hou je de routines vol? Daar weten onze auteurs wel raad mee!

 

James Clear is oprichter van The Habits Academy en deed maar liefst drie jaar onderzoek naar gewoontes. De resultaten van zijn onderzoek, publiceerde hij in Elementaire gewoontes.

Bij CBS In the Morning gaf hij al een korte uitleg over de essentie van zijn boek:

 

Meer tips en het concrete vierstappenplan lees je in:

 

Heb je het gevoel dat je meer zou kunnen halen uit je ochtendroutine? Dan kan Angelique Heijligers je helpen. Met haar ochtendritueel focus je je in 7 dagen, via 7 stappen en 7 levensvragen op jezelf en pak je het moment van een nieuw begin. Wat de zeven stappen zijn, lees je hier.

 

David Allen is dé expert als het op productiviteit aankomt. Zijn Getting Things Done-methode helpt je niet alleen productiever te zijn met betrekking tot je werk, maar is ook zeer toepasbaar in het dagelijks leven. Je leest er meer over in zijn boeken of zijn website. (Er is overigens ook een zeer praktische editie voor jongeren vanaf 12 jaar beschikbaar.)

 

Alles is uitvogelbaar van Marie Forleo is voor iedereen die wil stoppen met uitstellen en aan de slag wil gaan. In haar boek geeft ze lezers de moed om, ondanks hun angsten, hun dromen waar te maken en significante veranderingen in de wereld teweeg te brengen. Ben je benieuwd wat fans als Brené Brown, Oprah Winfrey en Cheryl Strayed van haar boek vinden? Je leest het hier.

 

Enneuh… als je deze tijd wil gebruiken om nog verder te reflecteren, kan je misschien ook eens kijken naar je alcoholgebruik of dat van je naasten? 😉

 

Op de hoogte

Ontvang het laatste nieuws via onze nieuwsbrief